Monday 19 November 2012

PENGAMBILAN PELAJAR SESI JANUARI 2013


Aktiviti pengambilan pelajar baharu Sesi Januari 2013 di Kolej Komuniti Jerantut Pahang telah bermula. Program Pengajian  yang ditawarkan ialah Sijil Modular Kebangsaan Akuakultur iaitu:
SMK 1 - Teknik  Pembenihan Ikan 3 Bulan
SMK 2 - Teknik Asuhan Ikan  3 Bulan
dan bakal menawarkan satu lagi kursus baru iaitu SKK (Sijil Kolej Komuniti) – Pemprosesan Kawalandan Mutu Makanan.
       Permohonan untuk kemasukan Sesi Januari 2013 ini boleh dibuat melalui beberapa kaedah seperti datang terus ke KKJP (Pendaftaran secara walk in). Selain itu, pemohon turut boleh mengisi borang di :-

Tetapi, pemohon perlu pastikan terlebih dahulu untukmendapatkan No Pin di Bank Simpanan Nasional yang berharga RM 10.60 kalau tak silap. No Pin ini, pemohon turut boleh menggunakannya untuk mengisi Borang Permohonan UPU.
Satu cara lagi, pemohon juga boleh menmuat turun atau men’download’ borang di  bahagian Muat Turun buka folder Pelawat dan Bakal Pelajar. Seterusnya pemohon bolehlah mengepos borang tersebut kepada pihak Kolej.
          Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang kemasukan Sesi ambilan Januari 2013 serta mengajukan sebarang pertanyaan, silalah berhubung dengan Pegawai Pengambilan KKJP kami, Cik Nor Amalina di talian 09-2662 945 samb 104. 
           Adalah diharapkan agar para pelajar lepasan SPM 2012 dapat memenuhi tempat di Kolej Komuniti bagi mempelajari pelbagai ilmu kemahiran bagi memenuhi aktiviti sebelum kemasukan ke Universiti.

No comments:

Post a Comment