Monday 19 November 2012

Perutusan Pengarah


Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia             
Selamat Datang saya ucapkan kepada anda para pengunjung Laman Blog Kolej Komuniti Jerantut, Kementerian Pengajian Tinggi. Selari dengan perkembangan pesat Teknologi Maklumat masakini, saya berharap Laman ini akan dapat memberikan segala maklumat yang tuan-tuan kehendaki terutamanya mengenai kursus-kursus yang ditawarkan oleh Kolej Komuniti Jerantut di samping mendapat gambaran yang lebih jelas mengenai Visi, Misi, Dasar dan perkembangan Kolej Komuniti Jerantut umumnya.
Dengan kerjasama semua pihak maka  Kolej Komuniti Jerantut mampu berfungsi dengan lebih efektif dan efisyen sebagai Hub Pembelajaran Sepanjang Hayat sepertimana yang telah dirancangkan melalui Pelan strategik Pengajian Tinggi Negara, Kementerian Pengajian Tinggi.
            Kolej Komuniti Jerantut berperanan membantu kerajaan dalam meningkatkan ilmu dan tahap kemahiran kepada masyarakat setempat dan rakyat Malaysia umumnya dalam usaha melahirkan lebih ramai tenaga mahir ataupun separa professional bagi tujuan pembangunan negara di samping meningkatkan tahap sosio ekonomi isi rumah.
            Kolej Komuniti Jerantut menawarkan kursus-kursus kemahiran dalam bentuk sijil dan diploma secara sepenuh masa, separuh masa ataupun melalui kursus-kursus pendek dengan kos yang amat minima. Saya menyeru agar seluruh masyarakat daerah Jerantut dan sekitarnya menggunakan sepenuhnya peluang dan kesempatan dengan mendaftar segera sebagai peserta kursus di kolej ini. 
            Akhir kata saya merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada barisan kepimpinan Jabatan Pengajian Kolej Komuniti serta semua pihak yang telah banyak menaburkan bakti, budi dan jasa dalam memastikan aspirasi negara bagi melahirkan modal insan yang berketerampilan, berakhlak mulia dan bertanggungjawab selari dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan  dan wawasan 2020  terus tercapai. 

 “ PENERAJU KOMUNITI BERILMU DAN BERKEMAHIRAN “
Salam hormat,

ABU BAKAR BIN MAT TAI
Pengarah,
Kolej Komuniti Jerantut,
Jerantut, Pahang.

No comments:

Post a Comment